پلکسی گلاس و دکوراسیون

۶۸ بازديد

با گذر زمان از آینه پلکسی برای طراحی دکوراسیون منازل و دفتر ها استفاده شده که به دکور شما زیبایی خاصی می بخشد. آینه ها ویژگی های متفاوتی دارند که زیبایی و بزرگنمایی را به همراه خواهند داشت. امروزه نسل جدیدی از آینه های دکوراتیو به نام آینه پلکسی در بازار وجود داشته که زیبایی زیادی  را به منزل شما خواهد بخشید.

این آینه ها کاربرد های زیادی دارند و در نقاط مختلف خانه قابل نصب می باشند. آینه پلکسی از نظردکوراسیون باعث بزرگتر و نورانی تر شدن خانه می گردد.

اگر تصمیم به زیاد کردن نور خانه خود تا چندین برابر دارید به شما توصیه می کنیم از این آینه ها استفاده نمایید. همچنین استفاده از این آینه ها در بعضی مکانها باعث بزرگنمایی و خطای دید نیز می شود.

ویژگی های آینه پلکسی

1-انعطاف پذیری

آینه های پلکسی بر خلاف تمامی آینه های شیشه ای انعطاف پذیر هستند. این انعطاف پذیری به خاطر استفاده از ورق پلکسی گلاس دو میلیمتر است. با این وجود آینه پلکسی گلاس تا اندازه معقولی انعطاف پذیر بوده و تا کردن بیش از حد یا خمیده نگه داشتن بیش از اندازه آن باعث شکسته شدن نیز می شود. در برخی موارد خم کردن زیاد آینه باعث خرد شدن جیوه آن می شود.

2-قابلیت برش شکل های مختلف

آینه های پلکسی به وسیله برش لیزری به راحتی بریده خواهند شد که این قابلیت سبب شده تا در کارهای تزئینی از آینه های پلکسی استفاده کنیم. شکل های مختلف و طرح های متنوع تزئینی را می توان به وسیله برش لیزر و ورق های آینه ای تولید نمود. در صورتیکه آینه های شیشه ای را نمی توان به صورت منحنی لیزر نمود.

انواع پلکسی گلاس

به طور کلی پلکسی گلاس ها به ۵ مدل دسته بندی میشود که شامل پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی ترانسپارنت معمولی و فسفری ، پلکسی گلاس مات ، شفاف و پلکسی گلاس آینه ای می باشند .

پلکسی گلاس شفاف چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در صنایع مختلف مانند تابلو سازی از نوعی ورق شفاف به نام پلکسی گلاس شفاف که شامل نوعی پلاستیک با مقاومت بیشتر از شیشه است، استفاده می کنیم.

انعطاف پذیری این ورقه ها به حالتی است که می توان توسط دستگاه برش لیزری آنها را به اشکالمختلف و دلخواه برش داد.

از این ورقه ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف جوی و محیطی، دوام و مقاومت بالایی داشته ، بیشتر در ساخت تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم استفاده می شود،علاوه بر این از این ورق می توان برای ساخت آینه های تزیینی و همچنین صنایع دکوراتیو استفاده نمود.

امروزه شیشه های عینک ها به دلیل سنگین بودن و آسیب پذیری زیاد  شیشه از پلکسی گلاس شفاف که وزن آن به اندازه نصف وزن شیشه می باشد ، میسازیم.

علاوه بر این ، با توجه به این که ورق ها به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل نموده به همین دلیل می توان از آنها برای ساخت ایستگاه اتوبوس و باجه های عابر بانک نیز استفاده نمود.

پلکسی گلاس رنگی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این نوع پلکسی نیز از پلی کربنات شفاف که نوعی پلیمر است  ساخته شده و ورق های آن فشردگی و مقاومت زیادی دارند ، به‌طوری که استحکام آنها از شیشه بسیار بیشتر است.

این نوع ورق ها خود در دو نوع پلکسی گلاس رنگی شفاف و رنگی مات موجود هستند که با توجه به استفاده از آنها در مکان های مختلف ، انتخاب می‌شوند. 

با توجه به اینکه پلکسی گلاس رنگی در رنگ ها و ضخامت های مختلفی در بازار موجود می باشند از آن ها در موارد مختلف مانند ساخت نمای بیرونی ساختمان ، ماکت سازی و غیر استفاده می شود.

برخی دیگر از موارد استفاده از پلکسی گلاس های‌رنگی شامل ساخت ، مبلمان وپارتیشن،جلو مبلی... می باشد.

با توجه به اینکه احتمال شکستگی و خرد شدن شیشه زیاداست ، استفاده از این ورقه ها بسیار مناسب بوده و همچنین تمیز کردن آنها آسان تر است.

برش پلکسی گلاس رنگی به اشکال دلخواه به دو صورت قابل انجام است که شامل برش توسط دستگاه CNC و برش توسط کاتر مخصوص می باشد.

نکته‌ای که در رابطه با پلکسی گلاس رنگی مات وجود دارد این است که این نوع ورق ها طوری ساخته شده اند که نمی توان از پشت آنها طرف دیگر را مشاهده نمود.

بطور کلی یک پلکسی گلاس رنگی خوب دارای ویژگی هایی مانند یکنواختی ضخامت ورق ، انعطاف پذیر بودن و توانایی عبور نور می‌باشد که باید با توجه به این ویژگی ها خریداری شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های ورق های رنگی پلکسی مقاومت بالای آنها در برابر نور خورشید می باشد ، به طوری که در صورتی که در برابر نور خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ نداده و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند .

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.